Département de littératures et de langues du monde
Dictionnaire Français/Francoprovençal
Français
"énorme"
Page 1 de 1
énorme
adj.
ORB
ènormo (-a)
ènorme
monstro (-a)
bressan
énorme
exemple
Y èn a que portivè le fèche de grè chu le queute. I montivè dé ché énorme. I feyè chè tou lou zou, in. [Rom.1]
Y en at que portivànt les fasces de gran sur les coutes. Ils montévànt des sacs ènormos. Ils feyànt cen tot lo jorn, hen. Il y en a qui portaient les charges de grain sur le dos. Ils montaient des sacs énormes. Ils faisaient ça toute la journée.
fribourgeois
ènorme
monchtro
mònchtra [f.]
exemple
La difèrënh‘e pou adyëndre du trènta tàntye a trènt’ è hën po sàn, avouí oúnna mònchtra varyabilitå. [All.1]
La difèrence pôt adiendre dês trenta tant qu’a trent’ et cinq por cent, avouéc una monstra variabilitâ. (concernant les pattes du dahu d'un certain type) La différence peut atteindre 30 à 35%, avec une variabilité énorme.
énormément
adv.
ORB
ènormament
veré grôs
monstrament
èxcèssivament
afrox
bressan
vra greu
énormémè
ècsèssivemè
afreu
exemple
L'èn on côjô vra greu a la télévejyon. [Conf.3]
Ils en ont côsâ veré grôs a la tèlèvision. Ils en ont parlé énormément à la télévision.
Il a étô on cô è Russi, ari, pe chon travô. I vyèze énormémè. Fô éte zeunou. [Rom.1]
Il a étâ un côp en Russie, arriér, por son travaly. Il voyaje ènormament. Fôt étre joueno. Une fois, il (mon gendre) est aussi allé en Russie, pour son travail. Il voyage énormément. Il faut être jeune!
Nou, on in ave po ècsèssivemè, pasque ma, zhe travalyôva u shemin de fa. [Col.2]
Nos, on en avêt pas èxcèssivament, perce-que mè, je travalyâva u chemin de fèr. Nous n'en avions pas énormément (de chèvres), parce que je travaillais au chemin de fer (et avais donc une autre source de revenu).
Sé pô u-teu qu'éy ére. Lé jan i racontive ryin que deu coneri. I diyë que lou gran vôleu counyéshive pô lou véshi... Y avë du mondou, du mondou, afreu!... [Rom.5]
Sé pas ù-to qu'oy ére. Lés gens ils racontévent rien que de coneries. Ils desiênt que lo grant vâlèt cognesséve pas lo vachiér... Y avêt du mondo, du monde, afrox!... Je ne sais pas où c'était (la ferme - mythique - de La Bouchardière). Les gens ne racontaient que des conneries. Ils disaient que (là-bas c'était tellement grand que) le grand valet ne connaissait pas le vacher, qu'il y avait du monde, énormément de monde!...
fribourgeois
monchtramin
exemple
Ma bala-chèra l'a monchtramin pouére di j'èkofê [All.1]
Ma bèla-souèra l'at monstrament pouere des ècofiérs. Ma belle-sœur a énormément peur des faucheux (arachnide à pattes longues et ténues, dite "cordonnier").
Page 1 de 1