Département de littératures et de langues du monde
Dictionnaire Français/Francoprovençal
Français
"patois"
Page 1 de 1
patois [1]
n.
ORB
patouès
patês
tèrrachu
bressan
patouâ
exemple
Pi zhe va vouz i dere en patouâ. [Mant.1]
Pués je vé vos o dére en patouès. Et je vais vous le dire en patois.
fribourgeois
patê
tèratsu
exemple
Din chi patê ke brechè le kà di Fribordzê, lè mayintsètè tsanton la poya. [Trey.1]
Dens cél patês que bresse le côr des Friborgês, les mayenchètes chantont la poyê. Dans ce patois qui berce le cœur des Fribourgeois, les chanteurs du premier mai (mésanges) chantent la montée à l’alpage.
Le tèratsu l'è le dèvejâ dou kà. [All.1]
Le tèrrachu l'est le devesâ du côr. Le patois est la langue du cœur.
valaisan
patwé
exemple
I patwé di vivre. Féjin ouncó tsanta ó patwé dé Chavyeje! [Sav.1]
Le patouès dêt vivre. Fesens oncor chantar lo patouès de Saviése! Le patois doit vivre. Faisons encore chanter le patois de Savièse!
patois [2]
adj.
ORB
patouès
patês
bressan
patouâ
exemple
Y èn a yan qu'erë byin myu arevô, de mé ptej-èfan, é lite que t a Pari. Can-teu qu'i vin, i me demède dé mou patouâ, é pi i contè! [Rom.1]
Y en at yon qu'arêt bien mielx arrevâ, de més petits-enfants, o celi-que que est a Paris. Quand-to qu'il vint, ils mè demande des mots patouès et pués il content! Parmi mes petits-enfants, il y en a un qui aurait sans doute mieux réussi (à parler patois), c'est celui qui habite à Paris. Quand il vient, il me demande des mots patois, et il est heureux!
fribourgeois
patê
exemple
Tè fô pâ oubyâ dè chôvâ ton fetchi apri avi inportâ lè novi mo patê din ta bâja dè bayè. [All.1]
Tè fôt pas oubliar de sôvar ton fechiér aprés avêr importâ les novéls mots patês dens ta bâsa de balyês. Il ne faut pas oublier de sauver ton fichier après avoir importé les nouveaux mots patois dans ta base de données.
patoisant (-e)
adj.
ORB
patouésant (-a)
patouès
bressan
patouazète [f.pl.]
patouazan (-te)
patouâ
patouazè
exemple
Bonzhou a tui lé patouazè pi toute le patouazète de la Brache pi de tou pertou latour du Mon-Blan! [Conf.3]
Bonjorn a tués lés patouésants pués totes les patouésantes de Brêsse pués de tot pertot la-tôrn du Mont-Blanc. Bonjour à tous les patoisants et toutes les patoisantes de la Bresse et partout autour du Mont-Blanc.
Palé davi jo? Davi lou groupe dé patouazan? N'a jamé étô pasque ma ne travalye oncour pô mal chu la fèrme. [Rom.1]
Parlér d'avouéc lor? D'avouéc lo groupe des patouèsants? J'é jamés étô perce-que ma je travalyo oncor pas mâl sur la fèrma. Parler avec eux? Avec le groupe des patoisants (de Saint-Étienne-du-Bois)? Je ne suis jamais allé (à leurs réunions) parce que je travaille encore beaucoup à la ferme.
Lé deri patouâ, é nou! [St.Tri.]
Lés derriérs patouès, o nou! Les derniers patois(ants), c'est nous!
N'ôtra informassyon: lou dessèdou vinte-chin octobre, lé patouazè de Sè-Trevi organijon na rècontra latou du patouâ, a douvej ozhe de la sernô. [St.Ét.2]
N'ôtra informacion: lo dessando vengt-cinq octôbro, lés patouèsants de Sent-Treviér organisont na rencontra latôrn du patouès, a doves hores de la serenâ. Une autre information: le samedi 25 octobre, les patoisants de Saint-Trivier(-de-Courtes) organisent une rencontre autour du patois, à 2 heures de l'après-midi.
fribourgeois
patijan
patêjan
Page 1 de 1